2012-WTB-TCS_03

WTB pionier wielkokołowych opon doskonali i uzupełnia swoją ofertę na 2012, oczywiście do 29er. Na 30 lecie swojej działalności firma ta, znana z doskonałej jakości swoich wyrobów i dostarczająca na rynek wielkokołowy głównie koła i ich elementy oraz opony w przyszłym sezonie zaserwuje nam do naszych rowerów 2 nowe opony i 2 obręcze .

Ryszard Biniek

W przyszłorocznej ofercie WTB będzie 5 modeli opon. Wszystkie opony będą w systemie bezdętkowym WTB, czyli TCS. Oprócz znanych już modeli Bronson 2.2, Wolverine 2.2 i Nano 2.1 nowością będą Weirwolf LT 2.5 oraz Moto 1.9.

2012-WTB-TCS_06

2012-WTB-TCS_07

Pierwsza to szeroka opona All Moutain o mocnych bocznych klockach, która pozwoli prawdopodobnie przy niskim ciśnieniu na komfortową i szybką jazdę w każdym terenie i warunkach. Waga opony to 940g. Opona Moto 1.9 to stosunkowo wąska opona przeznaczona na mokre warunki, błoto oraz jazdę po luźnym i kamienistym podłożu. Ma cechować się dobrą przyczepnością i łatwym oczyszczaniem z błota. Waga tej opony 650g jest zachęcająca, a szerokość 1,9 na błotniste warunki do XC i maratonów powinna wystarczyć.

2012-WTB-TCS_01

2012-WTB-TCS_02

Koła i obręcze WTB do 29er na 2012 to praktycznie kolekcja z bieżącego roku z niewielkimi zmianami w szacie graficznej. Nowością nas interesującą są dwie obręcze na których nie będą oferowane przez WTB gotowe koła. Obręcze te, to Frequency i19 oraz Frequency i23.

2012-WTB-TCS_04 2012-WTB-TCS_05

Pierwsza o szerokości wewnętrznej obręczy 19mm, a druga 23mm. Zastosowano w nich profil obręczy Stryker z konstrukcją I-beam oraz 4D. Dzięki tej technologii i specyficznemu wierceniu otworów wyeliminowano oczka, co obniżyło wagę zachowując bardzo dobrą sztywność i wytrzymałość gotowych kół. Obręcze przystosowane są oczywiście do systemu bezdętkowego i oferowane będą tylko na 32 szprychy. Zaciekawi pewnie wszystkich ciężar obręczy, bo i19 waży 430g, a szersza i23 tylko 470g. Waga obręczy jest interesująca i jeśli jakość jak i walory użytkowe, czyli sztywność i wytrzymałość potwierdzą się można optymistycznie patrzeć na te propozycje. Dla tych, co nie chcą korzystać z gotowych kół WTB jest tych chyba dobra oferta do budowy ciekawych kół. Pozostanie tylko jedno pytanie…cena?

2012-WTB-TCS_03