bergamont-revox-6-1-29er-2011-matt-grey-blue-2011-b

Ten niemiecki producent rowerów, na 2011 rok przygotował, aż 2 modele rowerów na dużych kołach! Może to i mało, ale nie ma się co dziwić modzie, każda marka rowerowa chce mieć w swojej ofercie jakiegoś 29era, choćby pokazowego. Ale wracając do samej marki, która jest dosyć popularna, lecz jej rowerów na naszych ulicach wiele nie widujemy. Jak przygotowali się do odpowiedzi z zakresu wielkokołowego? Przekonajmy się sami.

Bartosz Niezgoda

Zacząć by wypadało od przedstawienia modeli: Revox 6.1 i 9.1; niebrzydkie i niepowalające urodą, jednak gust to rzecz drugorzędna. Zacznijmy standardowo od ramy bo już tu czekają nas niespodzianki. Kąty, i długości rur są w normie. 5 rozmiarów, też powinno zadowolić każdego. Jednak rzecz, która rzuca się od razu w oczy to długość tylnego trójkąta, która wynosi 429 mm i 435 mm (dla rozmiaru XXL). Jest to bardzo dobry wynik, przy którym najpopularniejsza opona RR mieści się bez większych problemów. Taki stan rzeczy zapewni dobrą zwrotność i z pewnością bije o głowę lwią część konkurencji.

bergamont-revox-6-1-29er-2011-matt-grey-blue-2011-b
Idąc dalej, modele oczywiście czymś różnić się muszą, i jak to zwykle bywa, gdy ramy są takie same, inny jest osprzęt. W obydwu rowerach zastosowano napęd 3x10 – w 6.1 pochodzi od srama, a w 9 od Shimano. Na pochwałę zasługują kasety o stopniowaniu 12-36, które ułatwią pokonywanie najbardziej stromych wzniesień.

W wyższym modelu za tłumienie nierówności odpowiada lisek, w niższym bracie popularna Reba. Koła oczywiście, jakby mogło być inaczej takie same nie są. Revox 9.1 „dostał” obręcze DT X-470, zaplecione na szprychach CN z piastami od Srama. 6 z kolei, rożni się rawkami – występują tu AlexRims EN-24 i niższym modelem piast. Cała reszta to rzecz gustu i upodobań, ale niczym wielkim rowery nas nie zrażą.

Bergamont-Revox_9.1
Jak widać, nie trudno wyprodukować rower z sensowną ramą i na dobrym osprzęcie. Bergamont, póki co nie upatruje w rynku 29erów swojej szansy, ale jak widać mimo, że ze skromną ofertą, może liczyć na nie małą sprzedaż modeli z tego segmentu. Recepta na sukces nie jest skomplikowana i każdy ją może poznać, wystarczy chyba tylko przełamać kolejne schematy i korzystać z mądrych rad.