mavic Crossroc Roam opony mtb enduro 650B opis budowa

W tym roku mija 20 rocznica wprowadzenia na rynek przez firmę Mavic jednych z najbardziej rozpoznawalnych w świecie mtb modeli kół. Mowa tu o kołach Crossmax, które miały swoja premierę w 1996 roku. Od tego czasu całe rzesze użytkowników cenią je za ich wydajność i niezawodność w każdych warunkach terenowych.

Ten historyczny jubileusz Francuzi postanowili uczcić wypuszczając limitowane wersje opon m.in. w rozmiarze 27,5". Niestety jakiejś większej rewolucji w kolekcji nie ma, ilość dostępnych bieżników prezentuje się skromnie i ogranicza się do 3 modeli podstawowych, które doczekały się swoich odpowiedników z napisem LTD.  Ogumienie Mavic’a produkowane jest przy współpracy z rodzimą firmą Hutchinson. Przyjrzyjmy się jak obecnie prezentuje się kolekcja opon przygotowanych przez Francuzów na 2015 rok.

Pierwsze dwa modele dedykowane są zwolennikom wyścigów cross-country oraz szybkiej jazdy na szlaku.

MAVIC CROSSROC ROAM 

Crossroc Roam mavic opona mtb opis 650b

Pośród wszystkich opon Mavic’a, ten model charakteryzuje się niewielkimi ale gęsto ułożonymi klockami bieżnika, które są kierunkowo ułożone na czole opony, natomiast klocki boczne są wysokie. Konstrukcja Crossroc Roam ma łączyć wydajność toczenia i przyczepność w zakrętach. Zdaniem producenta jest to najbardziej wszechstronna opona w katalogu, oferująca szeroki wachlarz zastosowań na zróżnicowanym podłożu. Crossrock Roam dostępna jest w wersji UST Tubeless Ready. Zastosowano oplot 60 tpi. Do budowy wykorzystano mieszankę ARC (All Round Compaund) 60a, twardą, o długiej żywotności, optymalną dla suchych i ubitych tras. Opona wyposażona jest w system ochrony antyprzebiciowej Guard, czyli dodatkowego oplotu, przy czym grubość warstwy jest zoptymalizowana do utrzymania niskiej wagi opony. Dostępna wersja 27.5 x 2.2. Waga wdg producenta 730 gram.  Cena 225.00 PLN

 

MAVIC CROSSMAX PULSE Ltd

Crossmax Pulse Ltd mavic opona 650b budowa opis

To pierwsza z "rocznicowych" gum przeznaczona dla zwolenników ścigania XC. Bieżnik opony jest bliźniaczo podobny do modelu Crossmax Quest tyle, że klocki na czole są zdecydowanie niższe i zostały spłaszczone. Pulse zaprojektowane zostały do szybkiego pokonywania suchych i płaskich szlaków. Opona dostępna jest w wersji UST Tubeless Ready. Zastosowano mieszankę gumy X-mix (55/50). Środkowa część bieżnika jest twarda, a boczne klocki zbudowane są z elastycznej lekkiej mieszanki. Zastosowano oplot 127 TPI. Dostępna jest wersja 27.5 x 2.1. Jak twierdzi producent Pulse został specjalnie zaprojektowane z myślą obręczach o średnicy wewnętrznej 19-21mm, gdyż przy większych szerokościach obręczy wysokie klocki boczne bieżnika mogłyby zwiększyć opory toczenia.  Opona charakteryzuje się również odmiennym designem, dla podkreślenia wyjątkowości tego modelu na bocznych ściankach umieszczono duży żółty napis oraz logo firmy.

 

Kolejne modele opon Mavic’a powinny zainteresować zwolenników jazdy Enduro

 

MAVIC CROSSMAX CHARGE

Crossmax Charge model opona mavic enduro konstrukcja

Charge posiada wysoki otwarty bieżnik na czole opony oraz wysokie i podłużne klocki boczne. Agresywny wzór powinien sprawdzić się podczas hamowania i w zakrętach. Według producenta Charge powinna znaleźć się z przodu roweru i tutaj zapewnić przyczepność i pełną kontrolę na wymagających trasach enduro. Klocki na czole są dość luźno rozstawione co umożliwia łatwiejsze oczyszczanie się z lepkiego błota. Znajdziemy tutaj mieszankę gumy typu „soft” SCC (Super Contact Compaund 40a). Jest ona bardzo miękka i przyczepna, sprawdzi się nie tylko w suchych skalistych warunkach, ale również zapewni odpowiednią trakcję na wilgotnych korzeniach i kamieniach. Producent przewiduje użycie opony do najcięższych zastosowań. Opona została wyposażona w system ochrony antyprzebiciowej Guard2, czyli posiada dwie warstwy chroniące przed przebiciem.  Opona dostępna jest w wersji UST Tubeless Ready. Oplot: 2x66 TPI. Opona dostępna jest w rozmiarze 2,4" i waży 990g. Cena 270.00 PLN.

 

MAVIC CROSSMAX ROAM XL

Crossmax Roam XL mavic opona bieznik enduro budowa waga cena

Roam jest oponą napędową.  Posiada niski centralny bieżnik ułożony w kształt strzałki co zapewnia jej dużą efektywność toczenia i utrzymywania wysokich prędkości, natomiast klocki boczne odpowiadają za pewne pokonywanie zakrętów. Crossmax Roam XL są kompatybilne z systemem bezdętkowym standardu UST Tubeless Ready, posiadają system ochrony antyprzebiciowej Guard2 oraz i dwukomponentową mieszankę gumy
(ARC+CC) (50a/60a). Taka kombinacja ma zapewnić wysoką przyczepność zarówno w suchych i mokrych warunkach. Bieżnik został zaprojektowany aby zmaksymalizować
wydajność tylnego koła w ciężkich zawodach Enduro. Oplot 2x66 TPI. CROSSMAX ROAM XL dostępna jest w rozmiarze 27.5 x 2.2". Waga 870 gr. Cena 270.00 PLN

 

MAVIC CROSSMAX QUEST

Crossmax Quest opis mavic budowa mieszanka enduro

Bieżnik tej opony jest podobny do modelu CHARGE, z tą różnicą że środkowy bieżnik jest mniejszy i niższy. Uniwersalna mieszanka CC (Contact Compound) doskonale sprawdzi się w suchych warunkach. Dzięki wzmocnieniu Guard jest zdolna znieść próbę wytrzymałości na zawodach Enduro. Opona występuje w wersji 2.4" dzięki czemu możemy liczyć na większy komfort jazdy na wyboistych trasach. Jak twierdzą konstruktorzy Mavic’a jest to najbardziej uniwersalna opona w katalogu opon mtb. Waga tego modelu wynosi 780gr co jest bardzo dobrym wynikiem wziąwszy pod uwagę średnicę balonu. Cena 250.00 PLN

 

MAVIC CROSSROC QUEST

Crossroc Quest mavic opony rozmiar 650b opis news info

 

Ten model Quest’a praktycznie nie różni się od swojego poprzednika, ten sam bieżnik i użyte technologie. Jedyną różnicą jest zastosowana mieszanka gumy, w tym przypadku użyto odmiany ARC (All Round Compound) 60a, która jest twardsza, szybsza i oferuje dłuższą żywotność. Opona występuje w rozmiarze 2.4" i waży tylko 780 gr. Oponie tej powinni zaufać zwolennicy all-mountain szukający uniwersalnej gumy na suche i mokre trasy.  Cena 250.00 PLN

MAVIC CROSSMAX QUEST i CROSSROC QUEST ukazały się w wersjach limitowanych, lecz nie poddano tych konstrukcji żadnym większym modyfikacjom, doczekały się one jedynie zmiany designu poprzez dodanie żółtego napisu i loga firmy na bocznej ściance opony. Jak twierdzi producent, graficznie wersje LTD doskonale komponują się w zestawieniu z obręczami Crossmax XL Pro.

 

Tadeusz Pietrzak