rim Shield Wide 2Najlepszą taktyką kocura przed skokiem przez gapy, dropy i leśne zasieki jest atak. Można do niego wykorzystać superbohaterów z S.H.I.E.L.D, ale można także wykorzystać nowe rafki enduro/trail, w jakie bardzo chciałby wyposażyć nas, rowerzystów, rodzimy DARTMOOR.

Michał Śmieszek

Otóż nasza gliwicka marka o światowej już renomie mocno stąpająca po krainie rowerów ściezkowych i enduro zaprezentowała stosunkowo niedawno nowe obręcze Shield Wide 29 oraz Tomcat 29, które uzupełnią już całkiem pokaźne portfolio. To co wyróżnia te dwa nowe modele pośród pozostałych to ponadnormatywna szerokość wewnętrzna, która jeszcze do niedawna nie mieściła się w wyobraźni wielu producentów o użytkownikach nie wspominająć. Dziś jednak, w dobie nie mniej szerokich opon 2.5 - 2.6, wspomniana szerokosć wewnętrzna oscylująca między 25 - a 35mm już nikogo nie dziwi. Baaa, to wręcz standard w przypadku rowerów, których domeną jest walka z grawitacją i kamieniami jak telewizory.

Dartmoor Shield Wide 29er

Tegoroczna nowość - Shield Wide 29 bazuje na sprawdzonym w bojach modelu Shield, który jest ceniony przez wielu rowerzystów za swoją wytrzymałość i bardzo dobrą relację jakosć/cena. (Dla laików - bardzo atrakcyjna cena, to jedna z kilku dominujących cech dla rafek firmy z Gliwic). Shield Wide jest rozwinięciem idei pancernej tarczy, jak to ładnie ujęto w katalogu - "dla riderów preferujacych bezkompromisową wytrzymałość ponad oszczęśdność wagi". To fakt - Shield Wide lekki nie jest - 790g, ale nadrabia to pozostałymi parametrami:

  • Zewnętrzna szerokość: 39.4mm.
  • Wewnętrzna szerokość: 32mm.
  • Wysokość: 25mm.
  • ERD: 589mm (29"). OSB: 1.5mm.
  • Waga: 790g (29").
  • Łączenie: sleeved.

Dartmoor Shield Wide Cross section

Chłopaki z Dartmoor sugerują montaż opon minimum 2.3 a maximum 2.6. Warto podkreślić, iż Shield Wide bez problemu akceptuje opony bezdętkowe. Dziś to już w sumie standard w tym segmencie części rowerowych. 

Komu jednak taki "czołg" jest niepotrzebny, bo np. preferuje bulwarową jazdę para-enduro, lub częściej widać go na singlach w Świeradowie, ten powinien przytulić "Kocura". Jak wiadomo, kocury są niezniszczalne, ale jednocześnie żwawe i skoczne, co widać po amerykańskich kreskówkach z Tomem i Jerry. Nie dam sobie ogona uciąć, że taki cel przyświecały projektantom z Gliwic, niemniej stworzyli bardzo interesującą rafkę do typowo ścieżkowej jazdy MTB. To właśnie model "Tomcat"

rim Tomcat 1 0

W przeciwieństwie do Shield Wide, "Kocur" może pochwalić się wewnętrzną szerokością 28mm i zewnetrzną 32mm. Takie parametry pozwalają na bezpieczne i efektywne osadzenie szerokich opon od 2.1 do 2.5" a pewnie i nawet szerszych. Kocur z pewnością przyciągnie wiele osób naprawdę atrakcyjna wagą. Jeśli wierzyć informacji w katalogu, to waży bardzo przyzwoite 495g! Jeśli do kompletu dorzucimy lekkie (ale mocne) piasty, choćby te sygnowane logiem Dartmoor (po prawdzie to raczej brandowany Novatec), to bez jęknięcia da się wysmażyć lekkie i mocny zestaw toczydełek do jazdy Trail i All-Mountain. 

Dartmoor Shield Tomcat 29 Cross section

Nie wypada nawet wspominać o gotowości Kocura do założenia bezdętkowych gumiaków oraz wypicia szklanki mleka...uszczelniającego oczywiście. 

Specyfikacja poniżej:

  • Zewnętrzna szerokość: 32mm.
  • Wewnętrzna szerokość: 28mm.
  • Wysokość: 18.9mm.
  • ERD: 600mm (29"). OSB: 1.25mm.
  • Waga: 495g (29").

Wspominałem o sensownych kołach? Dla leniuchów oraz osób niezdecydowanych Dartmoor w swojej ofercie ma także gotowe koła zbudowane na Kocurach, oraz piastach Dartmoor Reel Boost. Zastosowano niecieniowane szprychy 2.0mm ze szwedzkiej stali Sandvik. Przednie koło waży 1050g, zaś tył 1260g.

wheel Dartmoor Tomcat 29 rear 0

Krótko podsumowując - kto liczy każdą złotówkę, ale nie szuka bezsensownych kompromisów ten powinien poważnie rozważyć ofertę gliwickiej marki, tym bardziej, iż oferta dla poszukujących ciekawych rowerów jest z roku na rok bogatsza (Tak, potraktujcie to jako reklamę). Sprawdźcie sami na stronie Dartmoor.pl ;)